16 Σεπ 2025

Ανοιχτό γράμμα προς τους γονείς

 

ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΟΝΕΩΝ:

- Γιατί το παιδί μου δεν έχει καθηγητή μέχρι τον Νοέμβριο;

- Γιατί το τμήμα του έχει 27 παιδιά;

- Γιατί δεν υπάρχει η κατεύθυνση ή η ειδικότητα που θέλει να ακολουθήσει;

 

Αγαπητοί γονείς,

Για άλλη μια χρονιά

Ø  το σχολείο ξεκινά με τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικών (π.χ. μπορεί κάποια τμήματα να μην έχουν μαθηματικό ή φιλόλογο μέχρι το Νοέμβριο, ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας), με αποτέλεσμα τα παιδιά να στερούνται τα μορφωτικά δικαιώματα τους,

Ø  ο αριθμός των παιδιών ανά τμήμα κατά μέσο όρο αυξάνεται (κι έτσι συχνά στοιβάζονται 26 ή και 27 παιδιά ανά τμήμα), παρότι ο συνολικός αριθμός των μαθητών του σχολείου μειώνεται,

Ø  οι κτιριακές υποδομές παρουσιάζουν τραγικές ελλείψεις και δεν συντηρούνται επαρκώς,

Ø  στα ΕΠΑΛ κόβονται ειδικότητες και τομείς, με αποτέλεσμα οι μαθητές να πηγαίνουν στη δεύτερη τους επιλογή ή να μετακινούνται σε σχολείο μακριά από το σπίτι τους

Ø  και πολλά ακόμα...

 

Όλα τα παραπάνω δεν οφείλονται απλά σε ανικανότητα ή αδιαφορία των ιθυνόντων της εκπαίδευσης. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένης πολιτικής που σκόπιμα υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο με σκοπό να εξυπηρετήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα με δύο τρόπους:

α) σπρώχνοντας όλο και μεγαλύτερο μέρος των μαθητών στην ιδιωτική εκπαίδευση (καθώς όσοι γονείς το αντέχουν οικονομικά θα επιλέξουν να γράψουν το παιδί τους σε ιδιωτικό σχολείο ή να καλύψουν τα κενά με ιδιαίτερα μαθήματα) και

β) χρησιμοποιώντας την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου ως δικαιολογία για να εισάγει το ιδιωτικό κεφάλαιο στην εκπαίδευση, αναθέτοντας-εκχωρώντας όλο και περισσότερες λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες (για παράδειγμα η συγγραφή των σχολικών βιβλίων ανατέθηκε σε ιδιωτικούς εκδοτικούς οίκους, ακόμα και σε φροντιστήρια!).

Και για ποιο λόγο γίνονται όλα αυτά; Γιατί το κέρδος μπαίνει πάνω από τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των νέων ανθρώπων!

Στην προσπάθεια υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου οι εκπαιδευτικοί δίνουμε έναν σκληρό αγώνα. Ο τρόπος που βρήκαν για να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς είναι η αξιολόγηση. Μέσω της αξιολόγησης ο εκπαιδευτικός δίνει λόγο στον διευθυντή και στον σύμβουλο, έτσι ώστε να μην τολμά να αντιδράσει στη νεοφιλελεύθερη μεταρρύθμιση που προωθείται στο σχολείο, μεταρρύθμιση που έχει κατεύθυνση αντίθετη με τα λαϊκά συμφέροντα.

Εδώ και αρκετούς μήνες έχει ανοίξει μια «βιομηχανία» πειθαρχικών διώξεων με σκοπό την τρομοκράτηση και την καθυπόταξη των εκπαιδευτικών. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί διώκονται επειδή αγωνίζονται για μια καλύτερη εκπαίδευση! Η συνάδελφος Σοφία Καψαλάκη διώκεται γιατί τόλμησε να καταγγείλει δημόσια ότι ο μαθητής της δεν είχε πρόσβαση στο σχολείο του, λόγω της μη πρόσληψης σχολικού νοσηλευτή! Η συνάδελφος Χρύσα Χοτζόγλου διώκεται επειδή συμμετείχε σε συνδικαλιστική διαμαρτυρία ενάντια στην ατομική αξιολόγηση στο σχολείο της. Η Ευαγγελία Τριανταφύλλου, διευθύντρια νηπιαγωγείου, διώκεται επειδή τόλμησε να διεκδικήσει επιπλέον τμήμα για το σχολείο της! Η συνάδελφος Έφη Λάζου διώκεται γιατί παρουσίασε θεατρική παράσταση που κατήγγειλε τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη! Χιλιάδες νέοι συνάδελφοι διώκονται επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Μια αξιολόγηση άδικη, μη αξιοκρατική, που ενισχύει τις πελατειακές σχέσεις και την κολακεία προς τους από πάνω.

Αγαπητοί γονείς

Το δημόσιο σχολείο δέχεται επίθεση!

Το δημόσιο σχολείο σάς χρειάζεται!

Στον αγώνα που δίνουμε για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου οι εκπαιδευτικοί σας ζητούμε να αγωνιστείτε μαζί μας!

 

ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ

ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΜΕ ΙΣΧΥΡΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ!