8 Μαΐ 2025

Απόφαση ΔΣ (διευρυμένου) 7/5


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

1) Απαιτούμε άμεσα το ΔΣ της ΟΛΜΕ να κηρύξει ΓΣ Προέδρων, με βάση το καταστατικό (άρθρα 7 & 34), εφόσον το έχουν ήδη ζητήσει το 1/10 των ΕΛΜΕ.

2) Πέμπτη 15/5: 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία.

3) Νέες ΓΣ ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων στις 24/5.

5) Νέα απεργιακή κινητοποίηση με βάση τις εξελίξεις στις 29/5 ή 30/5.

7) Παρασκευή 9/5, ημέρα που εκδικάζονται τα ασφαλιστικά μέτρα της Χρύσας Χοτζόγλου, κινητοποίηση στο διοικητικό εφετείο Πειραιά.

8) Τετάρτη 14/5: ημέρα συνάντησης της υπουργού με τη ΔΟΕ, κινητοποίηση στο υπουργείο παιδείας.

9) Παρασκευή 16/5: ημέρα συνάντησης της υπουργού με την ΟΛΜΕ, κινητοποίηση στο υπουργείο παιδείας.

10) Πέμπτη 22/5: απογευματινό συλλαλητήριο για τις διώξεις.

11) 23-24/5: φεστιβάλ αφιερωμένο στο νερό αλλά και στα υπόλοιπα κοινά αγαθά, στο Πεδίον του Άρεως.

12) Παρασκευή 6/6: απεργιακή κινητοποίηση ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ για αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

13) Σάββατο 28/6: μετασυνεδριακή ΓΣ προέδρων. Καταθέτουμε στις ΓΣ των ΕΛΜΕ και στη ΓΣ των προέδρων πρόταση αποφασιστικού αγώνα διαρκείας με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. 


ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Οι γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και η συνέλευση προέδρων γίνονται λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων με την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, μέσω και των δηλώσεων του ίδιου του πρωθυπουργού, να αναβαθμίζουν την επίθεση απέναντι στη σθεναρή αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Δεν μπορούν εύκολα να διαχειριστούν την εισβολή του λαϊκού παράγοντα στο προσκήνιο με τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις της 26/1, της 28/2 και όσων ακολούθησαν, και επιδιώκουν να αλλάξουν την ατζέντα ανοίγοντας τη συζήτηση για εκδιώξεις και απολύσεις από το δημόσιο σχολείο, ενώ απειλούν τις/τους απεργούς εκπαιδευτικούς ακόμη και για το φρόνημά τους, τη σκέψη τους και τη συνδικαλιστική τους δράση. Οι δηλώσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στο μπαράζ απειλών, πειθαρχικών, τρομοκρατίας και αυταρχισμού που έχουν εξαπολυθεί όλο αυτό το διάστημα στην εκπαίδευση, επιβεβαιώνοντας απλώς ότι η πολιτική τους δεν έχει πείσει κανέναν. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν δηλώσει απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση, σπάζοντας το φόβο, την τρομοκρατία, τα παράνομα πειθαρχικά, τη δυνητική αργία, τις καθαιρέσεις και κάθε αυταρχικό μηχανισμό.

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα άγρια επίθεση, που δέχεται ο κόσμος της εκπαίδευσης, από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, τον πιο κυνικό και αδίστακτο από την Μεταπολίτευση και μετά! Ακούει από τον ίδιο τον Κ. Μητσοτάκη το απίστευτο, παράνομο κι αντισυνταγματικό, ότι όποιος διαφωνεί με την πολιτική της κυβέρνησης, θα απολύεται. Προφανώς, ο πρωθυπουργός δεν αντέχει αυτό που συμβαίνει στην εκπαίδευση, δηλαδή, τις δυσκολίες και τις αποτυχίες κατά την εφαρμογή της πολιτικής του, μιας πολιτικής που θέλει να ιδιωτικοποιήσει το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση, όπως κάνει με την υγεία, το ρεύμα, το νερό και το ίδιο το περιβάλλον, τα τρένα και τις συγκοινωνίες συνολικά, και κάθε άλλο δημόσιο αγαθό...

Το ΥΠΑΙΘΑ δεν κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται τέσσερα χρόνια τώρα για να μην προχωρήσει η αξιολόγηση και έχει κατορθώσει να μπλοκάρει σημαντικές αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις. Μετά τα ενθαρρυντικά μηνύματα των δικαστικών αποφάσεων που δικαιώνουν τους νεοδιόριστους και μπροστά στην προοπτική συνέχισης του αγώνα από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που δεν υποκύπτουν στον φόβο, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ κλιμακώνουν την επιχείρηση αυταρχισμού και τρομοκρατίας, απειλούν ευθέως το απεργιακό δικαίωμα, διώκουν τη συνδικαλιστική δράση για πρώτη φορά μετά τη μεταπολίτευση, καταφεύγουν σε τρομοκρατία, απειλές και διώξεις με παράτυπες διοικητικές διαδικασίες, που γενικεύονται για να επιβάλουν «σιγή ιχθύος». Οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ στηρίζουν τους διωκόμενους εκπαιδευτικούς με όλους τους τρόπους, αξιοποιώντας και νομικές ενέργειες.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, υλοποιώντας με ευλάβεια όλες τις ντιρεκτίβες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, βαθαίνει τη σκληρή αντιεκπαιδευτική πολιτική της: ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ένταση των ταξικών φραγμών, χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και πειθάρχησή τους, αφαίρεση κάθε στοιχείου δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Η προωθούμενη αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, η τράπεζα θεμάτων, η ΕΒΕ, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η εξίσωση πτυχίων κολεγίων και ΑΕΙ, οι μεταγυμνασιακές σχολές κατάρτισης, τα Ωνάσεια σχολεία , το Διεθνές Απολυτήριο, οι κάθε λογής εξετάσεις PISA, καθώς και τα νέα μέτρα που ετοιμάζονται (Εθνικό Απολυτήριο, διαγωνισμός ΑΣΕΠ, ελεύθερη επιλογή σχολείου, διεύρυνση των εξουσιών των διευθυντ(ρι)ών κ.ά.), έρχονται να υπηρετήσουν αυτήν ακριβώς την πολιτική.

Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση παραδίδεται και αυτή βορά στις ορέξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων. O επαγγελματικός προσανατολισμός, η αντιμετώπιση της σχολικής βίας και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών έχουν ανατεθεί πλέον σε ιδιωτικούς φορείς. Την ίδια στιγμή στην τεχνική εκπαίδευση διευθυντές μετατρέπονται σταδιακά σε μάνατζερ, ενώ η «αγορά» αποκτά ρόλο ρυθμιστή, καθώς είναι αυτή που θα καθορίζει ποιες ειδικότητες και σχολεία θα κλείνουν. Αν κάτι βέβαια παραμένει σταθερό, είναι η πολιτική των περικοπών: η θέσπιση του «ψηφιακού σχολείου και φροντιστηρίου», οι συνεχείς καταργήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων, τα χιλιάδες ακάλυπτα κενά και οι υποχρεωτικές υπερωρίες για την κάλυψή τους, το πιστοποιούν περίτρανα.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο νέο κυβερνητικό αφήγημα σχετικά με την αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας. Με απομόνωση, στιγματισμό και όσο γίνεται περισσότερη καταστολή οραματίζεται η κυβέρνηση πως θα... λύσει το πρόβλημα της παραβατικότητας στους ανηλίκους Βάσει της «Εθνικής Στρατηγικής» που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες μέρες  από ευρεία σύνθεση υπουργών, τα «κακά παιδιά» θα οδηγούνται σε ειδικά σχολεία προς συμμόρφωση.

Το «καθεστώς» Μητσοτάκη ξαναχτυπά. Και αυτή τη φορά χτυπά τα παιδιά. Όσο πιο μικρά τόσο πιο σκληρά. Είναι κακοί μαθητές; Είναι και κακά παιδιά. Και θα τιμωρούνται. Με τη στέρηση του μόνου, για την ηλικία τους, σωτήριου αγαθού. Της μόρφωσης. Δεν τα πάνε καλά στο Δημοτικό; Θα τα στέλνει κατευθείαν στο Τεχνικό Γυμνάσιο, το «εναλλακτικό εκπαιδευτικό μονοπάτι για αυτούς τους μαθητές». Κι αν κάποιοι ξεφύγουν και πάνε στα κανονικά Γυμνάσια, θα τους περιμένει στη γωνία. Θα τους αρπάξει και δακτυλοδεικτούμενους θα τους τιμωρεί με «κοινωνική εργασία εντός και γύρω από το σχολείο» ενώπιον συμμαθητών και καθηγητών. Κι αν δεν πιάσει ούτε αυτό, το «καθεστώς» έχει κι άλλο σχέδιο. Θα φτιάξει «ειδικά κέντρα» συμμόρφωσης. Έτσι, θα «μπορούμε να είμαστε πλέον πιο ασφαλείς», όπως είπε και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης. Το ιδανικό σχολείο θα είναι το ιδανικό αναμορφωτήριο.

Την ίδια στιγμή μισθοί και συντάξεις φτώχειας, καθηλωμένοι και κομμένοι εδώ και 15 χρόνια, ακρίβεια και πληθωρισμός που καλπάζουν, νέα φοροεπιδρομή, περαιτέρω ιδιωτικοποίηση-εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών σε υγεία, εκπαίδευση, συγκοινωνίες, διόγκωση της ελαστικής εργασίας, αντεργατικοί νόμοι, καταστολή και ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και των αγώνων. Η κυβέρνηση απαντά στα αιτήματα των εργαζόμενων για αυξήσεις στους μισθούς και επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού με ψίχουλα , τα οποία έχει το θράσος να αποκαλεί αυξήσεις. Με το «νέο μνημόνιο», το αντιλαϊκό Σύμφωνο Σταθερότητας, τη «δημοσιονομική πειθαρχία» των σκληρών πρωτογενών πλεονασμάτων, την εξυπηρέτηση του χρέους και την οικονομία του πολέμου, η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιτίθεται και επιδεινώνει δραματικά τη ζωή της κοινωνικής πλειοψηφίας. Την ίδια στιγμή τα κέρδη αφεντικών και κεφαλαίου, βγαλμένα από την υπερεκμετάλλευση των εργαζομένων και το ζεστό χρήμα των φοροελαφρύνσεων και των επιδοτήσεων με κρατικούς πόρους και ΕΣΠΑ, έχουν εκτοξευτεί.

Παράλληλα, σε σύμπλευση με ΕΕ και ΝΑΤΟ, η κυβέρνηση εμπλέκει ενεργά τη χώρα στους πόλεμους (Ουκρανία, Γάζα και Μ. Ανατολή) και στηρίζει αδιάκοπα την πολεμική μηχανή του Ισραήλ σε βάρος του παλαιστινιακού λαού. Φέρνει έτσι τον πόλεμο «στο σπίτι μας» και τροφοδοτεί νέο κύμα πολεμικής οικονομίας και υπερεξοπλισμών (800 δις προβλέπει η συμφωνία Rearm Europe να δαπανηθούν σε πολεμικούς εξοπλισμούς ως το 2030) σε βάρος των κοινωνικών δαπανών, με το τεράστιο κόστος να σφίγγει ακόμα περισσότερο τη θηλιά της λιτότητας στο λαιμό των εργαζόμενων. Δε δίστασαν μάλιστα να στήσουν ολόκληρη φιέστα στον Πειραιά εμπλέκοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς, προκειμένου να ξεπλύνουν την ισραηλινή γενοκτονία εις βάρος του Παλαιστινιακού λαού, αλλά έλαβαν ηχηρή απάντηση από τους μαθητές και τους γονείς τους, που γύρισαν την πλάτη και αρνήθηκαν τα μαθήματα ανοχής σε μια γενοκτονία.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ø  1.200 € καθαρά στον νεοδιόριστο με αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ, για να ζούμε με αξιοπρέπεια αποκλειστικά από το μισθό μας. Να επανέλθουν 13ος και 14ος μισθός και το κλεμμένο ΜΚ 2016-17. Κατάργηση της εισφοράς υπέρ ανεργίας 2%. Αφορολόγητο στις 12.000 €. Σχέση εισαγωγικού-καταληκτικού μισθού 1 προς 2,5. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους! Καμιά σύνδεση μισθού αξιολόγησης (όσο αυτή ισχύει). Μέτρα κατά της ακρίβειας!

Ø  Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των νεοδιόριστων με διετή υπηρεσία (’20, ’21, ’22), χωρίς αξιολόγηση. ΔΔΕ και ΠΥΣΔΕ να σταματήσουν να παρανομούν!

Ø  Κατάργηση των ν.4823/2021 και 4692/20 για αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο! Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για μέντορες, συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.

Ø  Κατάργηση του ενιαίου μισθολογίου για να υπάρξουν πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.

Ø  Κατάργηση του ν. 2738/99 που εισάγει παρωδία διαπραγματεύσεων για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ). Κατοχύρωση γνήσιας Κλαδικής ΣΣΕ εφ’ όλης της ύλης (μισθός, σύνταξη, εργασία, κοιν. ασφάλιση, διορισμοί). Ελεύθερες και γνήσιες ΣΣΕ σε όλο το Δημόσιο.

Ø  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας, ή στα 58/α και 55/γυνσικ   Αυξήσεις στις συντάξεις. Να επανέλθουν 13ος και 14ος μισθός και σύνταξη . Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων (Κατρούγκαλου, Βρούτση, κ.ά.).Εφάπαξ στα προ κρίσης επίπεδα.

Ø  Να επανέλθει το διδακτικό ωράριο στα όρια του 2013.

Ø  Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Τώρα 20.000 χιλιάδες διορισμοί στη Β/θμια για κάλυψη των κενών. Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με το έτος του πτυχίου. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Να μην εφαρμοστεί η (ν)τροπολογία Πιερρακάκη για τους αναπληρωτές.

Ø  20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.

Ø  Όχι στο νέο υποβαθμισμένο, φτωχοποιημένο σχολείο – εξεταστικό κάτεργο ταξικών φραγμών. Κατάργηση των λαιμητόμων (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA) και όχι σε νέες με το Εθνικό Απολυτήριο.

Ø  ΟΧΙ στα μέτρα ιδιωτικοποίησης, υποβάθμισης και ξεπουλήματος του δημόσιου σχολείου: ΔΑ-ΙΒ, Ωνάσεια σχολεία και Επαγγελματικές Ακαδημίες (ΕΠΑΛ//ΣΑΕΚ//ΕΚ) με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Ø  ΟΧΙ στην ενίσχυση των υπερεξουσιών των διευθυντών των σχολείων καθώς εκτός από την επιλογή υποδιευθυντών, γίνεται εκχώρηση και άλλων αρμοδιοτήτων. Έχει στόχο την σκληρή ιεραρχία, το μανατζεριλίκι, την αναζήτηση ιδιωτών χορηγών και τον εκμηδενισμό του συλλόγου διδασκόντων και της δημοκρατία στο σχολείο.

Ø  Όχι παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων στα σχολεία (ωράριο, εφημερίες, αναπλη/σεις, κ.ά.)

Ø  Να σταματήσουν οι ταχύρρυθμες τηλεπιμορφώσεις-διαλέξεις. Ουσιαστική ετήσια επιμόρφωση για όλους αποκλειστικά από δημόσιους φορείς και σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια.

Ø  Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Καμία δίωξη αγωνιζόμενων συναδέλφων κι άλλων εργαζόμενων. Να καταργηθούν οι ν. Χατζηδάκη και Γεωργιάδη. Παλεύουμε για την ανατροπή και κατάργησή τους!

Ø  Όλες οι εκλογές για Δ.Σ. σωματείων να γίνονται μόνο διά ζώσης. Δεν αναγνωρίζουμε τους ψευδοαιρετούς των ηλεκτρονικών εκλογών!

Ø  Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Παιδεία-υγεία-ρεύμα και νερό, ασφάλιση-συγκοινωνίες και πολιτισμός δεν είναι εμπορεύματα, ανήκουν σε όλο τον λαό! Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ – κεφαλαίου.

Ø  Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, η εισβολή της Ρωσίας κι οι επεμβάσεις ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ. Λευτεριά στην Παλαιστίνη! Καμία εμπλοκή της χώρας μας, ειρήνη και Φιλία των Λαών!

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

1) Απαιτούμε άμεσα το ΔΣ της ΟΛΜΕ να κηρύξει ΓΣ Προέδρων, με βάση το καταστατικό (άρθρα 7 & 34), εφόσον το έχουν ήδη ζητήσει το 1/10 των ΕΛΜΕ.

2) Πέμπτη 15/5: 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία.

3) Νέες ΓΣ ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων στις 24/5.

5) Νέα απεργιακή κινητοποίηση με βάση τις εξελίξεις στις 29/5 ή 30/5.

7) Παρασκευή 9/5, ημέρα που εκδικάζονται τα ασφαλιστικά μέτρα της Χρύσας Χοτζόγλου, κινητοποίηση στο διοικητικό εφετείο Πειραιά.

8) Τετάρτη 14/5: ημέρα συνάντησης της υπουργού με τη ΔΟΕ, κινητοποίηση στο υπουργείο παιδείας.

9) Παρασκευή 16/5: ημέρα συνάντησης της υπουργού με την ΟΛΜΕ, κινητοποίηση στο υπουργείο παιδείας.

10) Πέμπτη 22/5: απογευματινό συλλαλητήριο για τις διώξεις.

11) 23-24/5: φεστιβάλ αφιερωμένο στο νερό αλλά και στα υπόλοιπα κοινά αγαθά, στο Πεδίον του Άρεως.

12) Παρασκευή 6/6: απεργιακή κινητοποίηση ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ για αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

13) Σάββατο 28/6: μετασυνεδριακή ΓΣ προέδρων. Καταθέτουμε στις ΓΣ των ΕΛΜΕ και στη ΓΣ των προέδρων πρόταση αποφασιστικού αγώνα διαρκείας με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.